درباره گردشگری ایران بیشتر بدانیم
گردشگری دروازه اندر ایران-گردشگری، سیاحت یا توریسم به طور کلی به خطاب مسافرت تفریحی مدخل سرپوش نظر ناراحت میشود. هر چند که تو سالهای اخیر گردشگری شامل هرگونه مسافرتی میشود که نفر آدمي به واسطه متعلق از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری میکند گردشگر، سیاح یا توریست كلام بيان میشود.واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط عمل به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانیتر شد، این امر ممکن شد.
اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، معجم یا طبیعت مقصد خود علاقمند هستند. ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کردهاند، حكماً نه به فاعل اتفاقی، بلکه تو نهایت به یک نيت خاص. به طور مثال برای دیدن ساختمانهای معروف و رگه هنری، آموختن زبانهای جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمانیافته امروزه یک حرفه بسیار مهم سر پشه دره تمام عالم است.
گردشگری تو ایران به مجموعه امکانات گردشگری از يكباره بناهای تاریخی، مکانهای تفریحی، طبیعت، حمل و نقل، هتلداری و ... فرموده میشود.
گردشگری سر پشه دره ایران به شهرت یک صنعت از ظرفیتهای بسیار بالایی برای بركشي و توسعه برخوردار است.بر كنه گزارش سازمان جهانی جهانگردی،گردشگری مدخل سرپوش ایران مرتبه دهم جاذبههای باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبههای طبیعی را در عالم دارا است و یکی از امنترین کشورهای صف و زمانه از منظر امنیت برای گردشگران خارجی است.در سال 2008، داخل حدود 2 ميليون گردشگر خارجی از ایران بازدید کردهاند و این دروازه اندر حالی است که باب این سال ۸۴۲ میلیون جهانديده در دنیا سفر کردهاند.
در مقایسه گردشگری ایران با برخی کشورها،ایران نتوانستهاست کارنامه موفقی را دروازه اندر این زمینه از خود برجای بگذارند. به طور مثال تنها دروازه اندر سال ۲۰۰۷ میلادی، حدود ۱۵ میلیون گردشگر خارجی از ملك دبی باب کشور امارات متحده عربی در جنوب خلیج فارس دیدار کردند.این تو حالی است که کشور ایران با سهمی کمتر از یک پانزدهم تعداد گردشگران شهرستان دبی سر پشه دره سال مشابه، تنها کمتر از یک درصد سهم دخل جهانی از صنع گردشگری را به خود اختصاص دادهاست.
گردشگری دروازه اندر ایران-صنعت گردشگري بر خلاف بخشهاي اقتصادي ديگر از مجموعهاي از ارايه كنندگان خدمات شامل دفاتر خدمات مسافرتي و تورگرداني، عاملان حمل و مزه چاشني هوايي، ريلي، جادهاي و دريايي، هتلها، مهمانسراها و مهمانپذيرها، متصديان جاذبههاي گردشگري، رستورانها، فروشگاههاي محصولات صنايع دستي، اقلام سوغاتي، پوشاك، كفش، اشيا چرميو ساير اقلام مورد علاقه گردشگران است.
تنوع فعاليتهاي مناسب به هنر گردشگري باعث شده است تا برتري اين بخش، اثرهاي اقتصادي بالايي را براي ميانه روي و اسراف كشور داخل مقايسه با ساير بخشهاي اقتصادي تكوين كند. علاوه بر اين مطالعات پايان شده رمز دادهاند توسعه اين صناعت نقش مؤثري تو كاهش بيكاري و نيز بهبود توزيع مدخل و هزينه و فزوني و كاهش درآمدهاي مكنت دارد. اين موضوع به خصوص از لحظه جهت كه دروازه اندر كشور ما بيكاري به عنوان اصليترين مشكل اقتصادي ملك مطرح است ملزم است نهار به وقت و شب به كنا جدي تري مورد توجه سياستگذاران و برنامه ريزان كشور قرار گیرد.
عمده مشكل ايران درب حوزه گردشگري، مناسب به مسائل اجرايي و مديريتي است كه يا ديدگاه كره ارض بيني خود را تعريض دهيم مبحث اقتصادي اين هنر نيز حل خواهد شد.
با توجه به این مطالب، این تحقيق تلاش دارد كه خويشاوندي به شناسايی عوامل تاثيرگذار بر بركشي و توسعه صناعت گردشگری مدخل سرپوش ايران عمل نموده و داخل شناسايی موثرترين عوامل، راهكارهاي بايست و راديكال در توسعه و بركشي را جهت فايده ستاني و زيان متوليان و بخشهای خصوصی و دولتی تكنيك جهانگردی ارايه دهد.
برچسب ها: مکان های دیدنی ,
[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ امتیاز شما : ]